Blog

NAJCIEKAWSZE KAMPANIE SOCIAL MEDIOWE 2015

Autor: admin

Wybrałam te, które mnie zaciekawiły/ wciągnęły, więc uznałam je za warte uwagi i podzieliłam ze względu na kanał dominujący w komunikacji. Enjoy!

Kampania społeczna „Without shoes” - Instagram

W maju 2015 amerykańska marka obuwnicza Toms przeprowadziła ósmą edycję kampanii Without Shoes. Szczytny cel i prosty mechanizm akcji sprawił, że zaangażowała ona tysiące użytkowników na całym świecie, którzy publikowali zdjęcia swoich bosych stóp z hashtagiem #withoutshoes na Instagramie – za każde z nich firma przekazywała nową parę butów potrzebującym dzieciom. Kampania miała miejsce jeszcze przed wprowadzeniem reklam na Instagramie, a mimo to przełożyła się na niemal 300 tysięcy podarowanych par obuwia.

alt

Kampania Toms wpisuje się w trend angażowania użytkowników w pomaganie – inicjatywy takie są tym skuteczniejsze, im niższy jest próg wejścia w akcję, a cel bliższy sercu użytkownika.


Tweeting pothole - Twitter

Jak się okazuje, dyskusyjna jakość nawierzchni dróg to problem znany nie tylko w Polsce. W Panamie telewizyjny program informacyjny Telemetro Reporta postanowił w niestandardowy sposób zmierzyć się z tematem. W dziurach w jezdni zostały umieszczone czujniki, które przy każdym dotknięciu automatycznie wysyłały tweeta do władz miasta, a dodatkowo w ramach programu telewizyjnego uruchomiono specjalne pasmo informacyjne z tweetami i reakcjami kierowców.

Profil El Hueco Twitero zdobył ponad 7 tysięcy followersów na Twitterze, a co najważniejsze: przyczynił się do remontów i dziury w jezdni zaczęły znikać.


Rób to, w co wierzysz - Facebook

Końcówka roku zaowocowała głośnym projektem Johnniego Walkera. Marka zaangażowała do promocji Sokoła (Wojciecha Sosnowskiego) oraz Bogusława Lindę. Nowy, pochodzący z solowej płyty rapera utwór „Rób to, w co wierzysz” został opublikowany na fanpage’u marki i wyraźnie nawiązuje do jej przesłania (Johnnie Walker pojawia się także w teledysku). Cała kampania była doskonale przemyślana, bardzo spójna i wciągająca, a wiarygodni artyści i jakość contentu zdołali przekonać nawet sceptyków marki.

alt

Kampanie wyrobów alkoholowych obwarowane są całym szeregiem przepisów i ograniczeń. Tym bardziej projekt Diageo, który wymyka się utartym schematom, zasługuje na uwagę. I udowadnia, że storytelling to coraz wyraźniejszy trend w marketingu.


Snap&Bite KFC – Snapchat

Chociaż KFC nie jest w Polsce pionierem w wykorzystaniu Snapchata (wcześniej akcję promocyjną na tej platformie przeprowadził między innymi H&M), na uwagę zasługuje ciekawa, angażująca forma quizu. Konkurs pozwolił na niestandardową, nienachalną komunikację nowego menu sieci (produkty pojawiały się w materiałach, naturalnie wpasowując się w akcję), a dobór formatu i kanału był strzałem w dziesiątkę. Kampania cieszyła się sporym odzewem grupy docelowej, a każdy kolejny etap quizu był dodatkowo urozmaicany np. gadżetami nawiązującymi do prezentowanych krajów, dzięki czemu nie nudził się i nie przestawał zaskakiwać. Warto podkreślić, że akcja wymagała od KFC sporo odwagi, bo content produkowany i prezentowany był na żywo.

alt

Rosnąca popularność Snapchata sprawia, że coraz więcej marketerów podejmuje próby prowadzenia działań na tej platformie. Alternatywą dla zakładania profilu marki jest wykorzystanie zasięgowych kont influencerów, którzy chętnie relacjonują na Snapchacie wydarzenia ze swojego życia.


DKMS #bioredobuzi – influencerzy

Szokowanie w reklamie nie jest niczym nowym, ale ta akcja zwróciła moją uwagę, bo była odważna, spójna i – zgodnie z założeniem – wywołała sporo dyskusji w sieci. Kontrowersyjny hashtag #bioredobuzi nawiązywał do pobrania patyczkiem patyczkiem wymazu z jamy ustnej, aby zarejestrować się w bazie dawców szpiku. Do nagłośnienia akcji wykorzystano influencerów: Jasona Hunta, Karola Paciorka, Panią Ekscelencję, Red Lipstick Monster, Moją Trawę i Krytykę Kulinarną, którzy w autorskich materiałach namawiali swoje audytorium do rejestracji w bazie. Akcja miała też swoją kontynuację na Blog Forum Gdańsk.

altalt

Kontrowersyjne hasło zwróciło uwagę na kampanię i w bezpośredni sposób przekazało sposób pobierania wymazu do rejestracji – kampania dotarła do młodszej części grupy docelowej i odbiła się echem w internecie. Akcja miała zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników, ale przyniosła efekt, więc oceniam ją pozytywnie.

alt


alt

Autor: Anna Płachta - Social Media Director, Socialyse Polska (część Havas Media Group)

Zaczynała w 2007 roku od planowania i zakupu mediów digitalowych w Media Contacts, a od 2011 roku rozwijała dział mediów społecznościowych w agencji - Socialyse. Obsługiwała Klientów takich jak: AXA, Biofarm, Hyundai, mBank, Sephora, Ubisoft, Oriflame, HBO, Orangina Schweppes, Red Bull, LG i wielu innych. Z tytułem podwójnego magistra ukończyła "Zarządzanie i marketing" w Szkole Głównej Handlowej oraz "Dziennikarstwo i komunikację społeczną" na Uniwersytecie Warszawskim.

 

(źródło: http://www.mistrzowiedrugiegoplanu.pl/)