Usługi SEO i SEM

Czym właściwie jest pozycjonowanie?

Najprościej mówiąc jest to świadome działanie, które ma na celu takie wypromowanie Twojego serwisu www, aby wyszukiwarka uznała go za niezwykle wartościowy i wybiła na pierwszą stronę wyników. Pozycjonowanie inaczej SEO (Search engine optimization) jest zatem procesem, szeregiem czynności które wykonuje pozycjoner, po to by Twój serwis po wpisaniu przez klienta słów/fraz związanych z działalnością twojej firmy znalazł link do Twojej strony pojawiający się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google. Najlepiej wyjaśnić to na podstawie przykładu: klient szuka kwiaciarni w Warszawie, wpisuje frazę w wyszukiwarce "kwiaciarnia Warszawa". Na pierwszej stronie wyników pojawi się kilka linków do kwiaciarni z Warszawy, lepszych i gorszych, w 99% wypozycjonowanych. Naszym głównym celem będzie dojście do tego, by "Twoja kwiaciarnia" pojawiła się w wyszukiwarce Google w pierwszej dziesiątce najlepszych w Warszawie.

CO ODRÓŻNIA POZYCJONOWANIE OD TRADYCYJNYCH FORM REKLAMY?

  • Google odwiedzają wyłącznie osoby poszukujące produktów lub usług

    Google jest wyszukiwarką, a nie wielotematycznym portalem internetowym, dlatego nie zawiera działów poświęconych polityce, pogodzie, chatów itd. Z tego powodu Internauci nie odwiedzają jej z nudów lub dla zabawy, lecz wyłącznie w celu znalezienia określonych produktów lub usług.

  • Na pozycjonowane serwisy trafiają tylko zdecydowani klienci

    Wypozycjonowane serwisy pojawiają się na pierwszej stronie Google wyłącznie po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych słów kluczowych. Dzięki temu firmy nie inwestują w reklamę, która pojawia się wszystkim i wszędzie, ale tylko zdecydowanym klientom aktywnie poszukującym (poprzez wpisanie słów kluczowych) firm z ich branży.

  • Pozycjonowanie to obiektywna informacja

    Internauci są przekonani, że wyszukiwarka znajduje dla nich Liderów oferujących najlepsze produkty oraz usługi. Uważają oni, że na pierwszej strony znajdują się zawsze firmy najlepsze, a nie takie, które wykupiły usługę pozycjonowania.

KOSZT POZYCJONOWANIA

Cena uzależniona jest m.in. od:

  • Strony internetowej
  • Wybranych słów kluczowych
  • Ilości wyników wyszukiwań

Nie można zatem stworzyć tabelki, w której dałoby się wypisać ujednolicone dla wszystkich słów ceny za ich wypozycjonowanie.