Eventy PR

Event służy do promocji, pomaga w budowie wizerunku oraz kształtowaniu opinii społecznej. Na prawidłowo i dobrze zorganizowanym wydarzeniu pojawiają się osoby, dla których jest ono stworzone, które mogą z niego skorzystać oraz wynieść coś wartościowego. Event  jest formą komunikacji ze środowiskiem i daje możliwość intensyfikacji kontaktu z jego uczestnikami.

Historia eventu oraz jego związku z public relations sięga starożytności. Jednymi z pierwszych wydarzeń, stworzonymi  z myślą o personal branding i tworzeniu wizerunku były igrzyska (kreowały image aktualnie panującego władcy i sportowców). Rolą Igrzysk Olimpijskich w starożytnej  Grecji była nie tylko rozrywka, ale także umacnianie więzi, wspólne czczenie boga, łączenie w zabawie, świętowaniu i szlachetnej rywalizacji.

Dzisiaj eventy działają na podobnej zasadzie, mają oddziaływać na różne grupy docelowe: zewnętrzne, – klientów, dostawców, współpracowników, partnerów, media, osoby publiczne, ale także wewnętrze – zarząd, pracowników i jego otoczenie. Odgrywają także ogromną rolę w procesie budowania wizerunku marki, służą do wypromowania lub wzbudzenia zainteresowania oraz dialogu z jego uczestnikami. Jak na razie głównie korporacje i duże firmy organizują eventy i doskonale wiedzą jak wykorzystać ich potencjał.

Popularne Welcome Days dla nowych pracowników w korporacjach nie tylko dostarczają wiedzy o historii i wartościach firmy, ale również umacniają w przekonaniu, że uczynili oni dobrze, decydując się na tę pracę. To także doskonała okazja do integracji i do poczucia atmosfery panującej w miejscu pracy oraz początek budowania więzi z nowym pracodawcą. Eventy dużych firm bardzo często organizowane są z rozmachem, który ma służyć wykreowaniu konkretnego wizerunku oraz wywołaniu odpowiedniego wrażenia i zdobyciu rozgłosu.

To także doskonały materiał marketingowy, który można zarejestrować na filmie, a następnie udostępniać oraz promować w mediach.