Prezentacje handlowe

Sprzedaż to niewątpliwie trudne zadanie. Jak zatem przygotować dobrą prezentację produktu tak, by zainteresować nim potencjalnego klienta?

 

Sposoby mówienia o produktach są różne prowadzą do lepszej lub gorszej skuteczności. Prezentacja oferty oraz styl w jakim to robimy, ma z tego punktu widzenia duże znaczenie. Oferta to nie „wielka improwizacja”, lecz kilka kolejnych kroków, które powinniśmy wykonać we właściwej kolejności.

Pierwszym krokiem będzie określenie cech produktu (czym jest lub jakie rodzaje działań, prac czy usług, można za jego pomocą wykonać). W przypadku precyzowania cech towaru określamy w obecności klienta tylko jego korzyści, a więc profity, które poszczególne cechy tego produktu dadzą jego użytkownikowi. W szczególności dobrze jest ułożyć listę cech produktu i skatalogować je, według stopnia popularności, od najbardziej do najmniej popularnych.

Krokiem drugim będzie dokonanie krótkiej – najlepiej jednozdaniowej – charakterystyki tych cech, z punktu widzenia korzyści odniesionych przez ich użytkownika.

Kolejną fazą będzie dokonanie bilansu korzyści, wynikających z cech produktu preferowanych przez klienta, w odniesieniu do motywów jego zakupu, które poznał sprzedawca, słuchając uważnie klienta. Warto zwrócić uwagę na to, że to nie mówienie, lecz słuchanie prowadzi do efektywnej sprzedaży. Podajemy więc tylko informacje niezbędne w sprzedaży.

 

Dzięki naszemu wsparciu, Twoje zespoły handlowe będą zaopatrzone w nowoczesne, atrakcyjne graficznie prezentacje B2B oraz B2C. Wspólnie ustalimy mocne strony Twojego produktu, zastanowimy się jak je wyeksponować i jak trafić przekazem bezpośrednio w gust odbiorcy.