Audyty i Raporty rynkowe
Ktoś mądry kiedyś powiedział, że jeśli ma się 8 godzin na ścięcie wielkiego drzewa, conajmniej 6 warto poświęcić na osrzenie siekiery.
Zgadzamy się z tym, dlatego staramy się zaopatrzyć naszych Klientów w realne i zweryfikowane informacje rynkowe, pozwalające na podejmowanie świadomych, opłacalnych decyzji biznesowych. Kontakt przedsiębiorstwa, marki i produktu z rynkiem i konsumentem nie powinien być spontaniczny. Jeśli komuś wydaje się, że z pozoru spontaniczne akcje i kampanie nie zostały wcześniej mozolnie i szczegółowo przygotowane - grubo się myli. Nic nie dzieje się dziś bez przyczyny a w centrum wszystkiego jest informacja.
Analiza rynku i konkurencji przygotowywana jest zazwyczaj w celu pozyskania informacji o rynku, mechanizmach, jakie nim rządzą, praktykach handlowych, głównych konkurentów i preferencjach odbiorców. Możliwe jest także poszerzenie badania o różne dodatkowe, niekiedy nietypowe elementy. Wszystko zależy od potrzeb.
Dzięki przeprowadzonej przez nas analizie łatwiej będziesz mógł:
-
Wyróżnić swoją ofertę spomiędzy pozostałych na rynku
-
Wprowadzić do oferty nowe produkty lub usługi
-
Lepiej dopasować produkt do potrzeb i preferencji konsumentów
-
Trafić do nowych odbiorców
-
Dynamicznie reagować na rynkowe zachowania konkurencyjnych firm
-
Elastycznie dopasowaać koncepcję marketingową marki i produktu
-
Przejąć inicjatywę rynkową
Celem analizy rynku jest określenie atrakcyjności rynku i zrozumienie możliwości i zagrożeń w odniesieniu do silnych i słabych stron danej firmy.
Za główne elementy analizy rynku uważa się:
- wielkość rynku (obecna i przyszła),
- tempo rozwoju rynku,
- rentowność rynku,
- struktura kosztów branży,
- kanały dystrybucji,
- trendy rynkowe,
- kluczowe czynniki sukcesu.
Zbieranie informacji o konkurencji
Nasi merchandiserzy codziennie mają kontakt z klientami i produktami obecnymi na półkach sklepowych. Dzięki temu mają pierwszy kontakt z zachowaniami rynkowymi konkurencji a szybko pozyskane informacje tego rodzaju są dziś na wagę złota.
Aby poznać rynek, przyglądamy się także konsumentom. Badania rynkowe w tym przedmiocie mają za celu lepsze dopasowanie oferty, niekiedy modyfikacje produktu, jego cech lub identyfikacji.
- Należy w tym miejscu pamiętać także o działaniach real-life, polegających na wizytach tajemniczych klientów, analizach jakościowo-porównawczych produktów konkurencyjnych i wielu innych dodatkowych elementach, które mogą się okazać przydatne w toku współpracy.