merchandising opis oferty

Każda firma, której produkty są obecne w sklepach detalicznych doskonale wie, jaką wagę dla polityki sprzedaży ma dbanie o jej ekspozycję. Budowa i aranżowanie ekspozycji nie jest dla nas czynnością oderwaną od biznesowej rzeczywistości. Zanim przedstawimy nasze koncepcje i pomysły, przeprowadzimy audyt handlowy, którego osią będzie szeroko pojęta półka sklepowa i obecna na niej konkurencja. Przyglądniemy się mocnym i słabym stronom Twojego produktu tak, aby zmaksymalizować potencjał marki i pobudzić popyt na Twoje towary.

Napisz do nas

Przybliżymy Ci profil Twojego konsumenta, zbadamy poziom jego przywiązania i przeprowadzimy odpowiednie analizy i badania rynkowe. Kupujący przestanie być dla Ciebie już tylko zyskiem ale stanie się wiernym przyjacielem, który może pozostać z Tobą niezależnie od zawirowań losu.

Proces opieki nad marką, to dla nas ciągła praca pełna wyzwań. Sytuacja zmienia się niekiedy z dnia na dzień, co na pewno Twoja firma odczuła to nie raz. Nagła, niespodziewana kampania promocyjna lub zmiana polityki konkurencyjnej firmy to czynnik, który nie musi generować problemów. To może być idealny moment na to, by wykorzystać potencjał podjętych przez konkurencję działań na Twoją rzecz. Natomiast kluczowa jest szybkość reakcji i jej umiejętne zaplanowanie i zorganizowanie. Dzięki ciągłej obecności przy prawie każdej półce sklepowej w największych sieciach sprzedażowych, zaopatrzymy Twoje działy sprzedaży, logistyki, PR i marketingu w aktualne raporty, które staną się niezawodnym orężem w rękach specjalistów.

Raporty rynkowe wcale nie muszą być nudnym obowiązkiem dla osób odpowiadających za rozwój przedsiębiorstwa. Klucz aby tak było? Indywidualizacja i dostosowanie opracowywanych przez nas raportów do realnych potrzeb i pytań, jakie managerowie często chcą rynkowi zadać, ale nie wiedzą jak ani za pośrednictwem kogo? Nasze nowoczesne podejście do obsługi Klientów sprawi, że rozwój Twojej sprzedaży przestanie być mglistą koncepcją a stanie się twardymi, świadomymi celami, które będą od teraz niezawodnie targetowane i wdrażane w życie.

Jeśli jesteś już obecny w większości sieci – może przyszedł czas na mocniejsze zbudowanie własnej marki i otwarcie indywidualnych sklepów?

Jeśli natomiast skupiasz się aktualnie na własnych sieciach sklepowych, co stoi na przeszkodzie by docierać do większej ilości konsumentów poprzez duże powierzchnie handlowe?

Nie wszystkie rozwiązania pasują do wszystkich – i my doskonale o tym wiemy. Wiemy jednak też, że rynek dominują podmioty ekspansywne, podejmujące niekiedy ryzyko i inwestujące w zmiany i modernizacje. Grunt, to wiedzieć jakie są możliwości!

Dzięki świadomemu kierowaniu rozwojem marki, nie musisz robić wszystkiego naraz. Znając paletę możliwości i drogi, którymi można podążać, zawsze będziesz mógł błyskawicznie zareagować i podjąć już nie ryzyko, ale konstruktywną i świadomą decyzję inwestycyjną.

Przez wiele lat funkcjonowania na polskim rynku, zrozumieliśmy i poznaliśmy realną wartość, jaką wnosi w przychody przedsiębiorstwa eksport. Produkt, który został pozytywnie zweryfikowany przez krajowy rynek, jest jakościowo gotowy na walkę o nowe rynki zbytu. Oczywiście jego wprowadzenie na nowy rynek to nigdy nie będzie mechaniczny i automatyczny proces. Badanie potencjału, nisz rynkowych, konkurencji, analizy marketingowe – to tylko niektóre z elementów, jakie zawsze okazują się niezbędne i bez których po prostu nie warto podejmować ryzyka.

Marketing dla nas, to nie tylko modne słowo. Na rynkach na których działamy toczy się ciągła walka o konsumenta i miejsce zajmowane przez markę na rynku a orężem, jakie jest używane przez przeciwników na tej arenie, są kampanie pro-sprzedażowe. W praktyce mniej, lub bardziej subtelne i eleganckie ale zawsze niezawodnie skuteczne. Pamiętaj, że ten, kto wyznacza trendy i nie stoi z tyłu czekając biernie na to, co nadejdzie, staje się liderem. To nie on mierzy się miarą innych podmiotów. To te podmioty aspirują do poziomu lidera. Kiedy przestaniesz uciekać przed konkurencją a zaczniesz ją gonić i docelowo przeganiać – wtedy Twoja sprzedaż rozkwitnie. Wtedy obudzi się w Twoich specjalistach prawdziwa kreatywność i satysfakcja z działania. A od tego już tylko krok do wspaniałego sukcesu.

W naszej działalności, ekspozycja sklepowa to tylko początek przygody, jaką będzie mieć Twój produkt z rynkiem. Można pozostawić go samemu sobie, ale czy można wtedy oczekiwać od niego maksymalizacji potencjału i świetnych wyników sprzedażowych? Według nas nie. Produkt potrzebuje indywidualnej ścieżki dotarcia do targetowanych konsumentów. Przy dzisiejszym natłoku (niekiedy bardzo nachalnych) graficznych materiałów marketingowych, konsument przestaje je odnotowywać. Co gorsza – niekiedy wszechobecne reklamy zaczynają po prostu irytować, pogarszając jakość procesu zakupowego i zniechęcając do konkrenej sieci sklepów lub marki. Wtedy zawsze może pomóc zarządzanie kryzysowe, które naprawi popełnione błędy i zrekonstruuje wizerunek marki, ale to powinna być zawsze ostateczność. Zazwyczaj wystarczy unowocześnienie procesu nabywczego i wygenerowanie dodatkowego popytu poprzez świadome kierowanie trasą przejścia klienta przez sklep. Tutaj także przygotowaliśmy odpowiednie rozwiązania z zakresu nowoczesnego zarządzania asortymentem i optymalizacji sprzedaży. Jeśli zarządzasz placówkami sprzedażowymi, opracujemy dla Ciebie zupełnie nowe podejście do ścieżki nabywczej konsumenta.

Dzisiaj, statystyczny Polak poświęca na zakupy średnio 130 godzin. To ponad 5 dni i 5 nocy, kiedy z mniejszą lub większą satysfakcją konsument wystawia się na bezpośrednie oddziaływanie kampanii sklepowych i oddaje swój czas i pobyt w sklepie, w ręce specjalistów aranżujących przestrzeń sklepową. To ich pomysłowość i elastyczność będzie w dzisiejszych czasach decydować o atmosferze zakupów, o czasie poświęconym na wizytę w sklepie, o budżecie przeznaczanym na koszyk zakupowy. Dlatego oddajemy w Wasze ręce naszych fachowców zarządzających przestrzenią sklepową. Doradzą oni jak zaaranżować powierzchnię, przygotują projekty wnętrz, podpowiedzą w temacie stoisk i wysp, przybliżą Państwu innowacyjne rozwiązania pop-up i poprawią jakość zakupów – począwszy od wejścia do sklepu aż po przestrzeń kolejkową przy kasie.

Dzięki naszemu wsparciu merchandising przestaje być niewygodną koniecznością a staje się konieczną inwestycją, której zwrot nie podlega dyskusji. Jest on oczywisty.

Dlatego zapraszamy do kontaktu. Dzielimy się pomysłami i chętnie pomagamy przedsiębiorstwom zarówno rozpoczynającym przygodę z merchandisingiem, jak i podmiotom od lat stabilnie działającym w tym temacie.

Nigdy nie usłyszysz od nas: „Nie da się”. Uważamy, że da się zrobić wszystko, natomiast niekiedy trzeba mieć na względzie ograniczenia finansowe, czasowe lub koncepcyjne. 

Dlatego kluczowe dla nas pytania, to zawsze:

Kiedy? W jakim czasie?

Po co? Jakie mają być oczekiwane efekty?

Kto? Z czyją pomocą?

Za ile? W jakim budżecie trzeba będzie się zmiesić? 

 

Odezwij się do nas - to nigdy nic nie kosztuje! Przygotujemy bezpłatne analizy, które pokażą przydatność naszych działań, przyglądniemy się konkurencji, zaproponujemy najwłaściwsze rozwiązania. Jeśli to będzie właściwy moment na inwestycje - to super. Jeśli nie -  to przynajmniej poznamy się nawzajem i gdy przyjdzie właściwy moment - będziemy do dyspozycji.

 

Kontakt

 

 

O co chodzi z tym merchandisingiem?

W naszej branży rozróżniamy dwa główne rodzaje merchandisingu. Handlowy - realizowany przez detalistów w punkcie sprzedaży oraz merchandising producenta - związany z organizacją działu sprzedaży i zasadami współpracy z detalistami. 

Jeśli jesteś detalistą, Twoim celem zapewne jest atrakcyjna prezentacja całego asortymentu,która odbywa się poprzez logiczny układ asortymentu, budowanie przewagi nad konkurentami w zakresie organizacji sali sprzedażowej oraz sterowanie ruchem nabywców. 

Równie ważna w merchandisingu handlowym jest spójność z pozostałymi podsystemami przedsiębiorstwa, takimi jak system logistyczny, gospodarka majątkiem trwałym, systemem komunikacji rynkowej (promocja). 

Detalista, bardzo często mając w ofercie produkty wielu marek danej kategorii, może z różnych względów faworyzować niektóre z nich, zaś pozostałe może utrzymywać w ofercie, aby zachować odpowiednią głębokość asortymentu. Może je też traktować jako cenowy punkt odniesienia dla własnej marki (którego cena – poprzez zasadę kontrastu – stanie się w oczach klienta bardziej atrakcyjna).

Jedną z technik merchandisingu detalisty jest sterowanie ruchem nabywców w sklepie, którego zasadniczym celem jest spowodowanie, aby klient odwiedził możliwie wszystkie części sali sprzedażowej. Rezultatem wydłużenia drogi poruszania klienta w sklepie jest jego dłuższy w nim pobyt. 

Zagospodarowanie powierzchni sklepu determinowane jest przez całkowitą powierzchnię punktu sprzedaży, liczbę klientów odwiedzających sklep, stosowane metody obsługi oraz metody sterowania ruchem nabywców. 

Kolejną techniką wspierającą merchandising handlowy jest rozmieszczenie towarów w obrębie regału oraz tworzenie ekspozycji promocyjnych. Celem tej techniki jest podniesienie poziomu obrotów, sprzedaży nadmiernego poziomu zapasu towarów oraz wprowadzenie nowych produktów na rynek. Istotne jest, aby detalista tak zaprezentował i zaoferował towar w miejscu sprzedaży, aby zachęcić konsumenta do zakupienia towarów i usług. Złe zorganizowanie układu sali sprzedaży czy brak czytelnych wskazówek informujących o występowaniu poszczególnych grup towarów zmuszają klienta do poszukiwań, zniechęcając go do powtórnej wizyty.

Kompleksowy merchandising

Doskonale wiemy, jak wiele elementów składa się na efektywną sprzedaż. Wiemy, ile czasu poświęcasz na sprawne zarządzanie wszystkimi działaniami i jak duże środki w te działania angażujesz. Budując naszą nową ofertę, połączyliśmy podstawowe elementy, takie jak klasyczny merchandising wraz nowoczesnymi usługami (jak aplikacje mobilne, kampanie społecznościowe czy choćby beacony), spełniającymi oczekiwania najnowocześniejszych przedsiębiorstw, które szukają stabilnego i rzetelnego partnera biznesowego.   

Istniejemy na rynku już ponad 20 lat. Zdążyliśmy poznać tajniki generowania popytu i wiemy, gdzie popełniane są najczęstsze błędy. Dzięki temu, że mamy odpowiednich pracowników na terenie całej Polski, jesteśmy w stanie monitorować realizację celów w różnorodnych placówkach sprzedażowych, dzięki czemu już nigdy nie będziesz musiał działać w ciemno.

Odpowiednie informacje i raporty będą regularnie trafiały na Twoje biurko, bez angażowania czasu Twojego i Twoich pracowników.  Posiadając aktualną wiedzę na temat wydarzeń u konkurencji i swoich wyników sprzedażowych, elastycznie będziesz mógł dobierać rozwiązania, które pomogą w sprostaniu wymogom rynkowym i w uporaniu się z bieżącymi problemami, na jakie zawsze może natrafić proces sprzedaży.


 Chcemy być długofalowym partnerem dla Twojej firmy, dlatego:                                                            Kompleksowa obsluga

Efektywna prezentacja sprzedawanych towarów na półce sklepowej to znaczny element sukcesu. Rozmieszczenie asortymentu kieruje się wieloma psychologicznymi zasadami i jeśli producent lub dystrybutor nie zatroszczy się o właściwą opiekę nad własnymi produktami, zniweczona zostanie większość działań (a także środków) marketingowych.

Z drugiej strony własne działy merchandisingowe, jeśli w ogóle istnieją, mają ograniczone możliwości.

Aby temu zaradzić, dysponujemy sprawdzonymi od wielu lat rozwiązaniami. Możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia naszych pracowników terenowych, możesz też poszerzyć własne zespoły sprzedażowe, produkcyjne lub inne, leasingowanymi przez nas pracownikami. Produkt pozostawiony sam sobie nigdy nie będzie mógł konkurować z zadbaną ekspozycją. Pozwól swojemu produktowi na pokazanie na co go stać – dowiedz się więcej na temat usług merchandisingowych i tego, jak mogą poprawić Twoje zyski. 

Czym tak właściwie jest merchandising? 

Merchandising to zbiór aktywności podejmowanych przez sprzedawców w związku ze sprzedawanymi produktami, mających na celu zapewnienia ich dostępności w odpowiednim miejscu, czasie, cenie i ilości, co umożliwia sprzedawcy osiągnięcie swoich celów sprzedażowych. Odpowiednio zastosowane zasady merchandisingu muszą być poprzedzone analizami sprzedaży i zachowań klientów w celu osiągnięcia jak najbardziej zadowalających efektów. 

W skrócie – oferowanie odpowiedniego produktu, w odpowiednim czasie, w odpowiedniej cenie i o odpowiednim wyglądzie.

Kiedy, kto i do czego może stosować merchandising? 

Zasady Merchandisingu mogą być stosowane właściwie w każdej formie sprzedaży – złota zasada „odpowiedni produkt, czas, miejsce i cena” może być wykorzystana przez każdego i przynieść zadowalające efekty. Istotnym jest, by konsekwentnie wdrażać je w życie, wpisując na listę codziennych zadań.

Dlaczego warto inwestować w tego rodzaju rozwiązania? 

Merchandising jest podstawą handlu – używany mniej lub bardziej świadomie występuje w każdej postaci sprzedaży. Jak już dowiodło wiele badań – to jak produkt jest prezentowany w sklepie, gdzie i w jakiej cenie, ma bezpośredni wpływ na klienta. 

Świadomie i konsekwentnie wdrażany w życie może przyczynić się do osiągnięcia zadowalających wyników. 

 

Zgodnie z zasadą AIDA (Attention-Interest-Desire-Action czyli przyciągnąć uwagę-wzbudzić zainteresowanie-wywołać potrzebę posiadania-zainicjować działanie) w merchandisingu istotne jest zainteresowanie konsumenta atrakcyjną ekspozycją półki. W tym celu stosowane są konkretne techniki absorbujące uwagę kupujących, np. umieszczanie na wysokości wzroku produktów najbardziej atrakcyjnych, promowanych lub nowości (zwykle to równocześnie towary o najwyższej marży). 

 

merchandising rodzaje

 

Od ponad 20 lat specjalizujemy się w świadczeniu usług merchandisingowych. Współpraca z partnerami z różnych sektorów handlu pozwoliła nam zyskać doskonałą znajomość branży. Poprzez usługi merchandisingu półkowego chcemy Państwu pomóc w podniesieniu wartości sprzedaży i pozyskaniu nowych, zadowolonych klientów.

 

Jak działamy?

Dla każdego potencjalnego Klienta przygotowujemy indywidualną ofertę, w oparciu o wcześniejszą rozmowę i analizę potrzeb.

Kontrola jakości wykonania – chcesz mieć pewność, że Twój towar jest odpowiednio zaopiekowany? Na Twoje życzenie będziemy regularnie przesyłać materiały zdjęciowe z ekspozycji wykonanych dla Twojej firmy. 

Koszt usługi to...?

Nasze usługi zawsze dostosowujemy do różnorodnych czynników, takich jak: rodzaj i ilość asortymentu, częstotliwość dostaw i rotacja produktów czy harmonogram promocji. Kluczowe dla określenia wysokości stawki za jedną halę, jest ustalenie liczby godzin potrzebnych do prawidłowej i efektywnej obsługi serwisowej.

W każdej chwili możecie się Państwo zwrócić do nas w sprawie omówienia bieżących potrzeb. 

Zapraszamy do współpracy!

Kontakt