Na czym polega merchandising?

Na czym polega merchandising?

Autor: admin

Jakiś czas temu w naszym języku oraz w działalności marketingowej pojawiło się pojęcie merchandisingu, które robi coraz większą karierę. Najogólniej oznacza ono ogół działań mających na celu wywarcie wpływu na zachowania klienta w sklepie i spowodowanie, by zakupił oferowane w nim towary. Merchandising może odbywać się na przykład za pomocą odpowiedniej prezentacji produktów na półkach sklepowych, poprzez muzykę, wystrój wnętrza, zapach i wiele innych czynników stwarzających pozytywne wrażenie i zachęcających do dokonania konkretnych zakupów. Chodzi przede wszystkim o taki sposób zaprezentowania towarów, który rozbudzi w potencjalnym nabywcy chęć wypróbowania konkretnego produktu.

Działania merchandisingowe

Jednym z ważnych aspektów efektywnych kampanii merchandisingowych jest skoordynowanie działań na różnych polach, tak aby osiągnąć jak najlepszy efekt finalny. Chodzi o to, by partnerzy handlowi, zarówno hurtowi, jak i detaliczni, zjednoczyli się i działali w porozumieniu, co zaowocuje lepszymi wynikami, niż  gdyby każdy z nich robił coś na własną rękę. Wszystko to ma na celu podwyższenie jakości obsługi klienta, zaprezentowanie mu towaru w jak najlepszym dla niego miejscu, aby mógł bez trudu po niego sięgnąć w sklepie i związanie z danym produktem pozytywnych cech świadczących o jego wysokiej jakości.

Odpowiedni merchandising jest niezwykle ważnym działaniem, aby móc przebić się przez ogromną ilość bodźców oddziaływujących na potencjalnych klientów każdego dnia. Dopiero dzięki specjalistycznej wiedzy dotyczącej komunikowania przestrzenią oraz typowych zachowań nabywców danego typu produktów specjaliści są w stanie podjąć działania merchandisingowe przynoszące realne efekty. Producenci i dystrybutorzy stają się tego coraz bardziej świadomi i dlatego na równi z dbaniem o wysoką jakość sprzedawanych produktów zaczynają sięgać po profesjonalną pomoc agencji merchandisingowych. Jest to dobry sposób na uczynienie danego towaru popularniejszym i chętniej kupowanym przez klientów.