Jak wykorzystać potencjał marketingu produktowego?

Jak wykorzystać potencjał marketingu produktowego?

Autor: admin

Obecnie na rynku jest bardzo duża konkurencja, praktycznie w każdej branży. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci, którzy chcąc sprzedać swój produkt, muszą zadbać nie tylko o jego wysoką jakość oraz optymalne dostosowanie cen, ale również poprzez opracowania odpowiedniej kampanii marketingowej dostosowanej do potrzeb konkretnej grupy odbiorców. W ramach opracowywanej kampanii należy uwzględnić działania polegające na odpowiednim przygotowaniu samego produktu w taki sposób, aby był on jak najbardziej atrakcyjny dla klientów. Przykładowo, w przypadku artykułów spożywczych dystrybuowanych w sklepach należy dużą uwagę poświęcić m.in. odpowiedniemu opakowaniu. I tutaj właśnie z pomocą przychodzi marketing produktowy, czyli dziedzina marketingu ukierunkowana stricte na rozwój produktu, jego rozpoznawalność, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Działania z tego zakresu obejmują nie tylko wprowadzania nowych produktów na rynek, ale również budowania ich wizerunku czy rebranding.

Podstawowe narzędzia marketingu produktowego

Współczesny marketing produktowy dysponuje bardzo szerokimi możliwościami w zakresie doboru różnorodnych narzędzi wspierających sprzedaż. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć m.in.:

  • Opakowania. Opakowania produktów w dużym stopniu wpływają na decyzje zakupowe klientów. Co ważne, istotna jest nie tylko szata graficzna opakowania, ale również jego wymiary, kształt czy nawet materiały, z jakiego zostanie wykonane.
  • Materiały reklamowe. Wybór materiałów reklamowych jest ogromny, sztuką jest wybrać taki, który sprawdzi się w przypadku konkretnego produktu oraz konkretnej grupy docelowej. Wszelkie proponowane materiały reklamowe muszą być spójne z prowadzoną kampanią marketingową.
  • Stoiska targowe. Wiele produktów jest promowana podczas różnorodnych targów branżowych. Firmy powinny być odpowiednio przygotowane również do takich działań. W tym przypadku trzeba zadbać nie tylko o odpowiednie materiały reklamowe dla potencjalnych klientów, ale również o stoisko wystawiennicze.
  • Ekspozycja produktu. Odpowiednie prezentowanie produktów na półkach sklepowych to kwestia równie niemal tak istotna, jak perfekcyjnie zaprojektowane opakowanie. Trzeba dobrze zaplanować, gdzie produkt ma być sprzedawany oraz jak w danym miejscu zostanie wyeksponowany.