Blog

Najważniejsze zasady w merchandisingu

Autor: admin

W merchandisingu, który z definicji polega na celowym wywieraniu wpływu na decyzje zakupowe klientów, najważniejsze znaczenie ma odpowiednia prezentacja sklepu oraz wszystkich eksponowanych produktów. Obowiązuje wiele zasad, które determinują to, w jaki sposób powinny być rozmieszczone artykuły sklepowe. W tym artykule przedstawimy te podstawowe reguły, które sprawdzą się praktycznie w każdym obiekcie handlowych bez względu na specyfikę produktów, jakie są w nim zapewniane.

Jak wykorzystać potencjał marketingu produktowego?

Autor: admin

Obecnie na rynku jest bardzo duża konkurencja, praktycznie w każdej branży. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci, którzy chcąc sprzedać swój produkt, muszą zadbać nie tylko o jego wysoką jakość oraz optymalne dostosowanie cen, ale również poprzez opracowania odpowiedniej kampanii marketingowej dostosowanej do potrzeb konkretnej grupy odbiorców. W ramach opracowywanej kampanii należy uwzględnić działania polegające na odpowiednim przygotowaniu samego produktu w taki sposób, aby był on jak najbardziej atrakcyjny dla klientów. Przykładowo, w przypadku artykułów spożywczych dystrybuowanych w sklepach należy dużą uwagę poświęcić m.in. odpowiedniemu opakowaniu. I tutaj właśnie z pomocą przychodzi marketing produktowy, czyli dziedzina marketingu ukierunkowana stricte na rozwój produktu, jego rozpoznawalność, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Działania z tego zakresu obejmują nie tylko wprowadzania nowych produktów na rynek, ale również budowania ich wizerunku czy rebranding.

Specyfika i potencjał leasingu pracowniczego

Autor: admin

W bardzo wielu współczesnych przedsiębiorstwach istnieje duża rotacja pracowników na wszelkich szczeblach. Rotacja na stanowiskach najniższego stopnia jest czymś dość powszechnym i większość firm jest na nią przygotowana, jednak już w przypadku stanowisk specjalistycznych czy managerskich znalezienie odpowiedniego pracownika bywa sporym wyzwaniem. W każdej z tych sytuacji dogodnym rozwiązaniem może okazać się leasing pracowniczy.

Wpływ ekspozycji towarów na decyzje zakupowe konsumentów

Autor: admin

W dzisiejszych czasach każdy z nas korzysta ze sklepów. Robimy zakupy, bo musimy coś jeść, ubrać się, wyposażyć mieszkanie itd. Kupujemy rzeczy, które są nam niezbędne, ale niejednokrotnie decydujemy się na zakup z innych powodów: dla poprawy humoru, w celu zrobienia miłej niespodzianki dzieciom czy pod wpływem impulsu, zachęceni wyjątkową ofertą lub reklamą.

Odwiedzając sklep, każdy klient otoczony jest wieloma różnorodnymi bodźcami, które mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. Oprócz kwestii takich jak dobra lokalizacja sklepu, wysoka jakość obsługi czy korzystne ceny na decyzje zakupowe konsumentów wpływa również ekspozycja towarów w danym sklepie.

Efektywna ekspozycja towarów w sklepach

Rozmieszczenie produktów na półkachsklepowych musi być niezwykle przemyślane. Należy wziąć pod uwagę nie tylko specyfikę asortymentu, wielkość i otoczenie sklepu, ale przede wszystkim oczekiwania klientów. Nawet odpowiednia organizacja ruchu w sklepie może mieć wpływ na ostateczne decyzje zakupowe konsumentów.

Klient powinien przejść jak największą część przestrzeni sprzedażowej, spędzając w niej maksymalną ilość czasu. Jednocześnie działania muszą być subtelne, aby wzbudzając w ludziach chęć posiadania sprzedawanych produktów.

Wszystkie działania rozpoczynają się od dokładnej analizy wybranej grupy docelowej. Następnie należy odpowiednio pogrupować produkty na logiczne kategorie, a następnie wyznaczyć miejsce do ich zaprezentowania.

Profesjonalne działania merchandisingowe

Merchandising to koncepcja, która zakłada optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni handlowej do skutecznej komunikacji z klientami dla osiągnięcia określonych celów sprzedażowych. Do najważniejszych celów merchandisingu zaliczamy m.in.:

  • przyciągnięcie klientów do danego punktu handlowego
  • odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach
  • wywołanie zainteresowanie klientów ekspozycją sklepową
  • poprawa wizerunku danego punktu handlowego

Oczywiście to tylko kilka podstawowych przykładów zadań, jakie realizuje merchandising. W praktyce wszystkie te działania wymagają stosownej wiedzy i znajomości rynku. Z tego też powodu chcąc zwiększyć sprzedaż poprzez ekspozycję towarów i organizację przestrzeni w sklepie warto nawiązać współpracę ze specjalistami. Profesjonalne agencje merchandisingowe zapewniają kompleksowe wsparcie w tym zakresie, ułatwiając osiąganie wyznaczonych celów za sprawą kształtowania przestrzeni sprzedażowej.

Merchandising – co to jest?

Autor: admin


Termin brzmi dla wielu z nas znajomo, ale mało ludzi potrafi powiedzieć czym jest merchandising. Z efektami działań podejmowanych w ramach tego tajemniczego zjawiska spotykamy się na każdym niemal kroku. Codziennie ulegamy jego wpływowi, więc czym on tak naprawdę jest? Na czym polega?

Na czym polega merchandising?

Autor: admin

Jakiś czas temu w naszym języku oraz w działalności marketingowej pojawiło się pojęcie merchandisingu, które robi coraz większą karierę. Najogólniej oznacza ono ogół działań mających na celu wywarcie wpływu na zachowania klienta w sklepie i spowodowanie, by zakupił oferowane w nim towary. Merchandising może odbywać się na przykład za pomocą odpowiedniej prezentacji produktów na półkach sklepowych, poprzez muzykę, wystrój wnętrza, zapach i wiele innych czynników stwarzających pozytywne wrażenie i zachęcających do dokonania konkretnych zakupów. Chodzi przede wszystkim o taki sposób zaprezentowania towarów, który rozbudzi w potencjalnym nabywcy chęć wypróbowania konkretnego produktu.

Nowe wzory raportów

Autor: admin

Witamy serdecznie w roku 2017 i uprzejmie informujemy, że dla właściwej realizacji obowiązków niezbędne jest zaopatrzenie się w nowe formularze raportów dla sieci Auchan, Leclerc i Tesco.

 

Linki do ściągnięcia plików:

 

sieć Auchan - TUTAJ

sieć Leclerc - TUTAJ

sieć Tesco - TUTAJ

 

Pozdrawiamy i dziękujemy.

 

Zespół EMBI-Marketing

Zaplanuj dystrybucję treści dzięki znajomości mediów

Autor: admin

Content marketing to nie tylko dobrze przygotowana treść. To także udostępnienie treści tym, którzy mogą być nią potencjalnie zainteresowani. Im kanały dystrybucji są trafniej dobrane do grupy docelowej, tym skuteczniejsze są naszej działania. 

NAJCIEKAWSZE KAMPANIE SOCIAL MEDIOWE 2015

Autor: admin

Żeby kampania była dobra, wcale nie musi być droga, dlatego Anna Płachta, Social Media Director w Socialyse Polska, gościnnie na naszym blogu, pokazuje także kampanie, które nie kosztowały fortuny, a były angażujące i – co najważniejsze - skuteczne.