Zarządzanie przestrzenią sklepową

Merchandising wizualny: zarządzanie przestrzenią sklepową

Merchandising wizualny przestrzeni handlowej to zjawisko, które zaistniało na szerszą skalę w polskiej rzeczywistości za sprawą zagranicznych sieci. One jako pierwsze wdrożyły sprawdzone pomysły, tworząc kolejne placówki o jednakowych wysokich standardach w zakresie visual merchandisingu, czyli merchandisingu wizualnego.


Małym sklepom tradycyjnym brakuje nowoczesnego merchandisingu detalicznego. Brak spójnej polityki co do tego, jak ma wyglądać układ półek, towarów i ekspozycji sprawia, że przedstawiciele handlowi, działając na rzecz producentów, jednak za zgodą właściciela lub osoby zarządzającej sklepem, realizują własne plany sprzedażowe, dbając o najlepsze wyeksponowanie i rotację należących do marki produktów. Wprowadza to chaos i często zniechęca konsumenta, ponieważ nie trafia do niego wystarczająco atrakcyjna oferta.


Odpowiednie podejście detalisty i starannie wdrożony merchandising wizualny mogą okazać się kluczowe w ochronie interesu sklepu jako całości i zapobieganiu chaosowi komunikacyjnemu. Zarządzanie merchandisingiem wizualnym w małych sklepach to sfera nadal niedoceniana, tymczasem właściwa budowa ścieżek przejścia konsumentów może podnieść zyski nawet o połowę.

Pomożemy zbudować najwłaściwszą ofertę impulsywną.

Unowocześnimy stanowisko kasowe.

Skategoryzujemy Twoje produkty optymalizując ich rentowność.

Zminimalizujemy efekty martwych punktów.

Pobudzimy sprzedaż produktów o mniejszej rotacji.

Przygotujemy materiały POS i zamontujemy je.