Merchandising wizualny: zarządzanie przestrzenią sklepową

 

Sprzedaż produktów w sklepie detalicznym ma na celu osiągniecie jak największych zysków. Aby je uzyskać, niezbędne jest stosowanie różnych technik i metod, które przyczynią się do sięgnięcia przez klienta po artykuły z pozoru niepotrzebne lub takie, których zakup nie był wcześniej planowany. Dowodem skuteczności działania takich metod jest fakt, że wiele osób odchodzi od kasy z paragonem dwukrotnie dłuższym niż pierwotnie zakładały. Taki efekt pozwala osiągnąć merchandising wizualny.


W większości przypadków klient wchodzący do sklepu nie ma ze sobą skrupulatnie sporządzonej listy zakupów. Dlatego to od merchandisera zależy, aby towary były odpowiednio wyeksponowane i wręcz wymuszały na kliencie zdjęcie ich z półki i umieszczenie w koszyku. Celem merchandisingu wizualnego jest takie wyeksponowanie towarów, aby klient nie tylko je zauważył, ale też zyskał przekonanie, że musi je mieć. Osiąga się to przez wywieranie wpływu na emocje i nastrój konsumenta, a także przez takie eksponowanie produktów, które zapewnia wygodny i szybki dostęp do nich.

W ujęciu ogólnym merchandising wizualny polega więc na skutecznym zarządzaniu przestrzenią sklepową. Oferujemy sprawdzone metody podniesienia sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami!

Dlaczego warto zdecydować się na profesjonalny merchandising?

Merchandising wizualny przestrzeni handlowej to zjawisko, które zaistniało na szerszą skalę w polskiej rzeczywistości za sprawą zagranicznych sieci. To one jako pierwsze wdrożyły sprawdzone pomysły, tworząc kolejne placówki, które spełniały standardy jakościowe visual merchandisingu, czyli merchandisingu wizualnego.

Małym sklepom tradycyjnym brakuje nowoczesnego merchandisingu detalicznego. Brak spójnej polityki co do tego, jak ma wyglądać układ półek, towarów i ekspozycji sprawia, że przedstawiciele handlowi (działając na rzecz producentów za zgodą właściciela lub osoby zarządzającej sklepem), realizują własne plany sprzedażowe i prowadzą marketing produktowy.

Dbają oni o najlepsze wyeksponowanie i rotację produktów marki, którą reprezentują. Wprowadza to chaos i często zniechęca konsumenta, ponieważ nie trafia do niego wystarczająco atrakcyjna oferta.

Odpowiednie podejście detalisty i starannie wdrożony merchandising wizualny są kluczowe w ochronie interesu sklepu i zapobieganiu chaosowi komunikacyjnemu. Zarządzanie merchandisingiem wizualnym w małych sklepach to sfera nadal niedoceniana, tymczasem właściwa budowa ścieżek przejścia konsumentów podnosi zyski nawet o połowę.

Dzięki współpracy z nami:
• zbudujesz skuteczną ofertę impulsywną,
• unowocześnisz stanowiska kasowe,
• sklasyfikujesz produkty, optymalizując ich rentowność,
• zminimalizujesz efekty martwych punktów,
• pobudzisz sprzedaż produktów o mniejszej rotacji,
• otrzymasz materiały POS, które zamontujemy.