Audyty i Raporty rynkowe

Raporty rynkowe i audyty — zdobywanie istotnych informacji

Raporty rynkowe i audyty to skuteczna metoda zdobywania istotnych informacji, które pomogą usprawnić pracę firmy. Dzięki znajomości rynku poznasz aktualne zagrożenia i możliwości. Zapraszamy!

Oferta

Zaopatrujemy klientów w realne i zweryfikowane informacje rynkowe, pozwalające na podejmowanie świadomych i opłacalnych decyzji biznesowych. Kontakt przedsiębiorstwa, marki oraz produktu z rynkiem i konsumentem nie powinien być spontaniczny. Jeśli komuś się wydaje, że z pozoru niezaplanowane akcje i kampanie nie zostały wcześniej mozolnie i szczegółowo przygotowane — grubo się myli. Nic się nie dzieje bez przyczyny, a w centrum wszystkiego jest informacja. 

Raporty handlowe i analizy o konkurencji są przygotowywane zazwyczaj w celu pozyskania informacji o mechanizmach rynku, praktykach handlowych głównych konkurentów i preferencjach odbiorców. Możliwe jest także poszerzenie raportu handlowego o różne dodatkowe, niekiedy nietypowe elementy. Wszystko zależy od potrzeb.

Dzięki raportom sprzedażowym i analizom rynku: 

  • wyróżnisz swoją ofertę na rynku,
  • wprowadzisz do asortymentu nowe produkty lub usługi,
  • lepiej dopasujesz produkt do potrzeb i preferencji konsumentów,
  • trafisz do nowych odbiorców,
  • dynamicznie zareagujesz na rynkowe zachowania konkurencyjnych firm,
  • dopasujesz koncepcję marketingową do marki i produktu,
  • przejmiesz inicjatywę rynkową.

Celem raportu sprzedaży i analizy rynku jest określenie atrakcyjności rynku i zrozumienie potencjalnych zagrożeń w odniesieniu do silnych i słabych stron danej firmy.

Głównymi elementami raportu efektywności sprzedaży i analizy rynku są:

  • wielkość rynku (obecna i przyszła),
  • tempo rozwoju rynku,
  • rentowność rynku,
  • struktura kosztów branży,
  • kanały dystrybucji,
  • trendy rynkowe,
  • kluczowe czynniki sukcesu.

Zbieranie informacji o konkurencji

Merchandiserzy codziennie mają kontakt z klientami i produktami obecnymi na półkach sklepowych. Dzięki temu mają pierwszy kontakt z zachowaniami rynkowymi konkurencji, a szybko pozyskane informacje są dziś na wagę złota. Raporty efektywności sprzedaży i inne badania rynkowe mają na celu lepsze dopasowanie oferty, niekiedy modyfikacje produktu, jego cech lub identyfikacji. 

Należy pamiętać także o działaniach real-life, polegających na wizytach tajemniczych klientów, analizach jakościowo-porównawczych produktów konkurencyjnych i wielu innych dodatkowych elementach, które mogą się okazać przydatne podczas współpracy.